Kompakt kameror

 
Är på jakt efter en riktigt bra kompakt kamerna, som är i klass med en systemkamera. Jag äger ju redan en systemkamera, en Nikon D60, som jag är supernöjd med. Men ibland kan det ju vara skönt att ha en mindre och enklare kamera som man kan bära med sig överallt och är lätt att ta fram!
 
Men jag har några krav som ingen av mina tidigare kompaktkameror uppfyllt.
 
* Den ska vara smidig och hållbar, lång batteritid.
* Kunna fota och få bra och tydliga bilder i mörker (på natten/kvällen)
* Få klara och osuddiga bilder på snabbt rörliga föremål (djur, barn, sport etc.)
* Kunna filma i hög kvalite, och ha hyffsad ljudkvalite (om man ex. filmar på konserter)
Zooma långt utan att bilderna blir korniga!
 
Tydligen så ska denna Sony kamera vara riktigt bra och uppfylla alla mina krav, plus lite till! Men det låter ju nästan för bra för att vara sant.. Är det någon som har erfarenhet av denna skönhet? Eller kan tipsa om andra super kompaktkameror?
 





linnea

jo jag tycker systemkameror är så klumpiga att ta med sig!

Annika

Jag har en canon som kompaktkamera och är toknöjd med den!

Sara Ekman

Hoppas du hittar någon bra :)

Cissi

Jag har inga tips men läser gärna dina sen :)

|| mannen som kan prata om hundar ||

Åh, jag hade behövt en ny kamera!!

Ninni - Vimsiga mamman

åh du får säga till om du får supertips, e i samma sits som du :$

snie.blogg.se

hojta om du kommer på nån bra.är oxå på jakt efter en. har en d5100 men skulle vilja ha en rätt billig kompaktkamera till fester osv.

zaida

jag har en samsung ex 1. Alla säger att den e bra, men har har riktigt inte bemästra den än, haha. Det har kommi ut en nyare variation av den nu, så kanske du kunde kika på den? :))

Frida

Vilken snygg kamera! Den vill jag ha. :)

Sofia

Låter bra. Jag vill dock ha en systemkamera. :)

Sara

Jag har en Canon Powershot s100, och är JÄTTENÖJD! Bästa kompaktkameran enligt mig!

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback