Fotonördar!!

Skulle behöva lite hjälp av erfarna fotonördar därute, (ta nörd som något positivt!). Jag har precis fått en trådlös fjärrutlösare till min Nikon D60 av min kära mamma och jag är hur lycklig som helst!! Men jag är nu ute efter att skaffa ett stativ till kameran också, men jag är verkligen inte duktig på detta. Förstår ju själv att det billigaste varianterna inte är något att ha..
 
Så, vilka stativ är prisvärda och passar till Nikon D60? 





Julia

jag har ett till min nikon d60, köpte den från dustin och det är märket hama, vet dock inte exakt vad modellen på den heter :)

Emelie

Tycker du ska hitta ett stativ som du tycker om! Ett som är lätt att fälla upp/ihop och använda allt annat också :) Jag har bara ett billigt från ullared, så varför inte ;)

AAMANDAOLIVIA

HAMA 61, prisvärt och bra! :) 

kkaffehörnan

Ja de var supersmarrigt kan du tro
Vad fint stativ. Jag hade ett bra stativ en gång, de stod i köket nära kylen. Jag skulle ta mjölk vips gick de i 2 delar.

Ida

Fin blogg! :) allt bra?

Linnea - fotoblogg

Kolla på kamada.se, där köpte jag mitt stativ, de brukar ha bra och billiga grejer! :)

sv: Tack så mycket! :)

ViktoriaCaroline

Är det en Shiba hund du har? :)

Svar: Yesbox, en liten shiba :)
Rebeckham

Nelly

Köpte ett trebent stativ, Velbon DF 50, för några år sedan till ett hyfsat billigt pris på expert och tycker det är otroligt bra; man kan höj upp det en ca. 1.70cm skulle jag tippa på, vattenpass finns på, lätt att montera upp, man kan justera vinklar åt alla håll och kanter och man kan även fälla ut ispiggar :) Stativet har jag haft till min Nikon D40x samt Nikon D3200 - rekomenteras varmt! :D

Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix

Jag har ett av märket Dörr som finns att köpa på Cyberphoto. När jag köpte det kostade det typ 1500. Visst det är ganska mycket pengar men det är ett stadigt stativ.

Angus

Sv: tack!

jag kör med ett skit billigt och det går jättebra. Tycker inte alls att det behöver vara dyrt ! :) Detta har jag, funkar super
http://www.kamda.se/trebensstativ-fancier-167cm

Sandra Leone

Jag har ett stativ från Sigma som jag är väldigt nöjd med. Men ett tips är att kolla Netonnet.

Ida

Jag har ett stativ till min kamera en Hama 61, den är väldigt billig kostar runt 200-300:-
Trots det billiga priset så funkar den riktigt bra, lätt att ta med sig.
+får man en väska på köpet:)

Sv: Tack!

mitt liv som ELLINOR. fotograf - skor - vardag

Jag har en D60 och på mitt har jag en grej som man kan skruva av och på. Vilket gör att det är lätt att ta av ifrån stativet och sen sätta på. På de nya stativen är de flesta så (ser typ ut som en bricka). Typ alla stativ passar till en D60, men mitt tips är att köpa ett stativ med maxhöjd 150 och uppåt. Lycka till! :D

mihan

Jättefin blogg!

Filippa [FIDELIPPAN.SE -foto,häst & mode]

Snygg bloggdesign :'D

Mitt stativ heter Velbon DF 40 och det är rätt bra, kostade nog några hundralappar på netonnet eller liknande.

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Jag brukar kalla mig fotonörd, hehe.
Jag har ett jag köpte på mediamark för 795kr. Det är stabilt. går att ändra i olika höjder, har vattenpass om du vill se att kameran står rakt mm. Och väska följer med också som gör att det är lätt att bära. Är du osäker tycker jag du ska ta dig till en affär och prova olika stativ och känna dig för vilket du tror skulle passa dig.

soffie

va roligt att du fick en sån av din mamma tyvärr kan jag inte hjälpa till med stativ för jag har inget själv,

Rebecca

Heeej :) vad gör du? Har du instagram? :)

Svar: Hej, ja jag har instagram. Finns länkad i min meny :)
Rebeckham

Helena

Kul att du fått en fjärrutlösare. Nu kommer vi få se nya bilder snart:)

Louise

hoppas du fått en bra start på veckan :)!

LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands

Jag har själv ett dåligt stativ, skulle vilja ha ett stadigare. Men tycker du ska ha ett som går att höja och sänka samt fälla ihop lätt. :) Ser att du har fått massa olika förslag, hoppas du blir nöjd med något av det! :)

Lotta

Jag har ett sigma som jag är mycket nöjd med. prisvärt och bra!

inthearena.blogg.se

vet inte om stativ men även om de är bra med andras omdömen, så försök känna och klämma på ett själv. alla tycker ju olika :)

Emmaholm.se

Hade ett som hette Hama Star 62 tror jag att det hette som fungerade jättebra för min d40 :)

Emelie

Det finns många olika modeller, men kolla på Cyberphoto. Ett tips är att köpa stativ och kulleden för sig. Då får man oftast bra stativ. Sen måste du även tänka på att stativet klarar av vikten från kameran och objektiv samt om du ska använda en blixt etc. :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback