Wizarding world of Harry Potter

Jag är inget stort fan av Harry Potter, hänger inte med i svängarna alls. Vet inte ens hur många filmer som har gjorts.. Men jag vet tillräckligt mycket om HP världen för att vilja besöka den här nöjesparken i Harry potter tema. Jag älskar såna här världar, att man kan leva i en fantasi (för stunden) det är verkligen någonting man behöver i den här, ibland, väldigt hemska världen! Har jag rätt eller?

Wizarding world of Harry Potter finns i Orlando, Florida. Det är ju typiskt att allting alltid ska ligga så långt bort!? Det finns hur många bilder som helst på stället, här snackar vi detaljer! Riktigt bra jobb har dom gjort.



(klicka på bilderna nedan för att se i större format!)
 
>>GÅ IN PÅ HEMSIDAN FÖR MER BILDER/INFO <<





rebecka

vilket jobb! :O

skulle faktiskt vara coolt att ha varit där, kanske ngt man ska lägga till i "hit ska jag resa" listan :)

Unspoken Message

shit, inget ställe jag kommer åka till men de är ändå coolt att de gjort ett ställe efter en film liksom :P

Anonym

Nice ;D

mathilda

Vilket häftigt ställe! jag är total harrypotter nörd och hade älskat att åka dit ^^

Kornelia

Ååh nä va coolt!

Vill dit:D

Anonym

oh så coolt:)

Anna

Snacka om att jag vill dit!

Ellen

Åh, fyfan va nice de hade vari att fara dit!

SV: och snygg är han ;)

a n n a

ååh. shit vad coolt! hade jag absolut velat besöka :)

Emma (MammaTillTwo)

Fasen vilken Cool Park med Harry Potter.. Dit skulle man ju åka ^^ haha



Vilken fin blogg du har.. Väldigt söt.

Puss o Kram

sofie

ååh fan, jag måste dit haha !

Zasu

Åh, dit vill jag så hemskt gärna åka! Så himla coolt! Dom borde starta en sån park i Sverige också tycker man (A)

Linnea :>

åh, jag vill dit! :)

Alice

fin blogg du har ! :D

jennifer

sjukt fin blogg. Haft en bra dag? Kram

Andréa

Diggar din blogg!^^

Lisa

åh hjälp vad man vill åka dit

Emmy

Men så kul, dit vill jag också åka! Älskar nöjesparker.

Liza

Nämen va coolt!

Sara

Jag var i den parken i juni men då var just Harry Potter delen inte riktigt klar, men man såg alla slotten och sånt. Så jäkla typiskt att jag inte var där i augusti när den öppnade :P

isabelle

vilken dröm! jag har bott i USA ett år.. att jag inte visste om de då. HÄFTIGT är ordet.

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Gillar inte Harry Potter så jag kommer inte åka dit. Men visst är det bra gjort. :-)

JessicaViberg

dit har jag velat åka så fort jag fick höra att det skulle byggas! stort HP fan som man är :) haha

(hej lioa!)

Tigerhonan

fan vad coolt :D vill fan åka dit :D

Dixi Wonderland

OMG JAG VILL SÅÅÅÅ DIT :D

Fanny

Jag var där i somras!! Det var såå coolt! Inne eller bredvid själva slottet finns det en jätte stor åkattraktion och det känns som att man sitter på en kvast och åker runt genom filmerna! Klart bäst på hela Universal!

* Linda med Cazandra *

Jätte fint ställe och fina bilder. Snygg blogg du har förresten :) Ha en bra måndag. Kram

Anonym

var där i somras, var faktiskt sjukt coolt :P de hade en jättehäftig stimulator så de kändes som man flög kvast.. haha.. låter säkert asfjantigt, men var hur kul som helst!

danielle'

Jag kanske ska besöka den parken i vår nästa år! :D

Katrin

ohhhh dit vill man åka :D

Tess

Ser riktigt kul ut! Har hört att det ska öppna något liknande i Storbritannien. Det är ju lite närmare iaf :-)

E. Lorelei Page

Åh cool plats!

Anna

Visst är det fräckt! Hit vill nog alla trogna HP fans åka, iaf jag :)

Maggiebell

ojojoj, håller med.. väldigt detaljerat och bra gjort av dem!

Jennifer

åhh... har alltid velat åka dit ända sen jag fick veta att dom skulle bygga detta för drygt fyra år sen!! lite av en HP nör är man ju ;) hehe

Emelie

Häftigt! Jag hade velat åka dit!

lohas

Jag skull verkligen vilja åka dit, hur tønigt det æn ær!

tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Fyfan vad häftigt!



Dit skulle jag vilja åka , utan tvekan!!!

EMma

OMG"!! Dit skulle jag älska att åka haha! :D

Andréa

Åh vad fint det är :)

Nicki

åh de ser riktigt kul ut! skulle gärna åka ditt

Malin

Åh vad häftigt!

Pernilla

Jag ville åka dit på en gång när jag hörde talas om det för ett år sen. Det verkar så häftigt att gå runt där! Kul med alla bilder du lagt upp, de har verkligen fått det realistiskt.

Sofia

så jäkla coolt. :)

maja

Var där i somras och såg när de höll på att förbereda allt, riktigt maffigt och verklighetstroget:)

elsa

Coooolt! :D

sara

åh, vad häftigt! dit vill jag åka!

else

åh fasiken vad häftigt, jag vill åka dit.

GalenBrud

skulle göra vad som helst för att få åka dit! :O

en riktig upplevelse!

Erika

Harry Potter nörd som jag är så måse jag verkligen besöka den parken!! Ännu ett mål på listan :)

Diana

Hade varit riktigt häftigt om man kunde åka dit men lär kosta en hel del :/

Michelle

GRYMT! Dit ska jag lätt!

Angelica

jag älskar harry potter, så för mig skulle det vara drömresan att få åka dit!

CAMIE

Åh! Dit vill jag åka<3 Jag är helt frälst i Harry Potter ^^,

Marina

Åh jag läste om det där förut för ett bra tag sedan, vill verkligen åka dit, jag är nog ett av Sveriges största Potterfans! :D

Barre

Fasiken vad häftigt! :D

hanna

Jag var där det var verkligen jätte kul! Det enda negativa är att det är så mycket folk där man kan knappat gå och det tog två timmar att komma in.

Melody

najs place!!!

julia

har velat åka endå sedan jag hörde talas om det! Jag älskar harry potter! :) Känns surt det bara är två filmer kvar! :O

hanna

Har velat åka dit i flera månader! Men som du sa, det ligger så långt bort.

Sofia

vad häftigt! jag vill åka. :D

Alexandra

Åååh ! Själv är jag helt eller har varit HP-nörd, men skulle vara fun att åka dit (:

Maro? (:

Jag vill åka dit D: ;_; <3

fia

shit vad spännande ! :) jag visste inte ens att det fanns ju xd

Anonym

woh...! :o

J E S I

herregud!

Kristin

Jag var där förra året och då höll dom på att bygga detta. Så jävla surt att jag var där ett år för "tidigt" liksom. Hoppas man kommer dit någon mer gång i livet för jag är ett stort harry potter fan :)

Malin - mamma till Leia

Shit va coolt =) skulle inte banga på att åka dit!!

Marja

Dit vill jag åka :D Är helt kär i Harry Potter och böckerna är fantastiska! Längtar så efter sjunde och sista filmen :P

Malin

Jag har varit i Orlando för några år sen. Det är verkligen nöjesparkernas stad. Magic Kingdom är något jag varmt kan rekommendera, alla möjliga disneyfigurer och land. Sen är ju Universal Studios ett måste också, där har dom Mardi gras parad (eller hur det nu stavas) varje kväll. Även Magic Kingdom har parad med alla disneyfigurer som man kan tänka sig i paradvagnaroch avslutas med världens fyrverkeri.



Det bästa av allt med alla nöjesparker i Orlando är att du betalar endast inträde, alla åkattraktioner är gratis! :D

Ida we

Jag älskar Harry Potter!!! Så detta skulle vara en självklarhet för mig. Nothing more to say .. ;)

Victoria

Jag var dar for ca 2 manader sedan :) Riktigt coolt var det!

Katalyn

Ditt vill jag åka :D

Marie

Men shit!



Coolt att dom har lagt ner så mkt jobb på det! Lätt att man ska åka dit nån gång. Jag är inget HP fan jag heller, men jag har faktiskt sett filmerna, så det vore schysst att se allt live lixom :P

SANDRA-EN BRA BLOGG!

vad roligt haha :p

Anette

Åh, dit vill jag! Har hört talas om den, men inte kommit ihåg vad nöjesparken hette, hehe. :)

FOTOGRAF Anton

fräckt! du vet möjligtvis inte vad det är för någon karusell i bakgrunden som är röd? :D

Lovisa

Haha fyfan coolt. Självklart skulle det ju vara en upplevelse utan desslike, även om jag, som du, inte direkt är något stort harrypotter fan :) men jag är ändå sjukt impad på hur stora filmerna har blivit.. Godegud!

linnéa

det vore så himla asgrymt att åka dit, shit!

hanna

jag har läst potterböckerna hur många gånger som helst, hade varit jätteroligt att åka till det där stället! men har inte ens varit på den amerikanska kontinenten än så.. men någon gång!

hanna

jag har läst potterböckerna hur många gånger som helst, hade varit jätteroligt att åka till det där stället! men har inte ens varit på den amerikanska kontinenten än så.. men någon gång!

LORISSALOVEBOMB

Jag däremot ÄLSKAR Harry Potter. Har gått en universitetskurs som hette Harry Potter och hans världar, läst alla böcker kanske 17 gånger och sett filmerna... ja, avsevärt många fler gånger än 17. EN RIKTIG NÖRD HAR NI HÄR ;)

E l v i r a

Det är riktigt coolt, älskar alla detaljer! :D

Kram.<3

Louise

Så jäkla coolt! Jag älskar sånna saker och skulle vilja uppleva det.

lovisa

jag är världens största Harry Potter fan och är så jävla lycklig för jag ska dit i januari!! kommer bli så himla bäst! :D

julia skönvall

Skulle lugnt åkt dit om jag hade tid och pengar. Älskar Harry Potter!

Mikaela

Jag är ett die hard Harry Potter fan :P hehe. Vill verkligen åka dit :)

C O R N E L I A

Jag är typ väärldens största harry potter fan och nörd ;) så jag skulle typ död om jag fick åka dit!!!

innan jag dör så ska jag åka dit! nu är det bestämt!! haha

Felicia

Asso på riktigt fan vad jag vill åka dit!!! Är sjukt stort HP fan :D

Moa

Fett coolt! :D Dit skulle jag vilja åka! :D

Molly

Jag var där i sommras, haha. Det ligger dock inom universal studios nöjesparken, skit dyrt att gå in. Riktigt mycket folk dessutom, packat. Men som sagt, coolt!

VICTORIAFOTO

Men gud vad coolt, ditt vill jag :D!

Erika

nej va coolt! aldirg hört talas om!

Lisa

Jag var där i sommras:D jag e inte det största av fan till Harry Potter men ahr klart älskat böckerna:D Denna värld går inte att beskriva.. det kändes som om man befann sig i Hogsmede! och Hogwarts! helt galet. Du måste besöka den platsen:D Känslan går ej att beskriva:D

sara

åh jag ääälskar Harry Potter, vad kul det skulle vara att åka dit!

Maria

Jag var där i sommar och jag säger då det, det var det bästa jag sett på länge! Det var verkligen höjdpunkten på min USA-resa! Om man får chansen att se detta så måste man, för det är så värt det!

E

wow såå coolt! dit vill jag verkilgen!:)

maya

nämen gud så roligt, jag hade nog tyckt att det var roligare att jobba där...

Madeleine - Au pair i USA

Under mitt år här i USA ska jag definitivt besöka Wizarding world of Harry Potter! :D

johanna

åh jag älskar harry potter, så jag hade mer än gärna åkt dit! :) verkar verkligen jättecoolt :D

grottis

finns de ingen Wizarding World of Harry Potter i europa?

Jasmine

Skriver upp på min "attbesöka-lista" :D

Vill jättegärna dit. Ser så himla kul ut :)

grottis

va synd, de borde ju finnas ett i England i alla fall kan man tycka :/

Anneli

Ojojoj! Det här var någonting för mig och min HarryPotternördkompis!

Emma

Jag planerar att dra dit min syster när vi åker på vår USA-trip :P

Denise[O R D & F O T O]

Jag var där i somras!!:d Så häftigt!! Läs gärna min blogg för mer info, har tänkt skriva ett inlägg om det snart;)

Ha en bra kväll

sara,

åh asså jag är inte heller värsta fanet men asså när jag fick höra om detta för cirka ett halvår sedan så skulle jag vilja åka dit! Vore rätt mycket nice ;D haha

Homestylist

Fin theme park!

Anonym

fan va ballt. visste inte att det fanns :o vill dit nnu ju haha

Sandra (den personliga bloggen om The Sims)

Jag var där nu i sommar och det var helt galet mycket folk!! Just denna världen öppnade i juni och jag var där i juli så trycket var rätt så stort kan jag säga!! Tog hur mycket kort som helst och det var verkligen hur coolt som helst!!!! Olivanders var helt klart det som var coolast i hela världen!!! Kolla in min blogg (kategorin Resa) för att se bilder!! :)

alexandra

JAG VILL DIT x)

linn

jag var där samma dag som det öppnade! plus två dagar till! :D

Marie-Louise

Så läckert, vilken fantasivärld. Där skulle jag gärna gå runt även fast jag är vuxen :)

Linn

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH DIT SKAAAA JAG. !!! jag <3 Harry Potter

Emangie

Åhh, dit vill jag med åka..

shulijo

guuuuud va coolt! jag msåte dit!(lite harry potter freak som jag är...) ha en underbar dag!<3<3<3<3

jessi

åh dit skulle jag vilja åka! älskar harry potter!

Linnea

Jag skulle inte åka till Orlando för att gå till "Wizarding world of Harry Potter", men skulle jag vara där av andra skäl och haft tid över hade jag nog gått dit. :)

Emma

Wooo coolt! De skulle jag med vilja se! Jag vill jättegärna åka till Florida!

Ha en fin dag!

HPNytt Svarar

Besök min blogg så lär du dig mer om Harry Potter :P

Skämt åsido, Wizarding World är fantastiskt!!

Jasmine

Va spännande att besöka en värld bestående av fantasi och magi!

Kram

Isav

VILL DIT NU :D Gud så uderbart <3 tack för tipset !!

Elle

Grymt ju :P

Emma

Woho ett dröm ställe för en Harry Potter nörd som mig :D

Emma

Jag var där i sommras! De har den grymmaste och häftigaste berochdalbana jag någonsin åkt inne i slottet! Dock var kötiden superlång 90min typ, men lätt värt!

viktoria

nej va coolt!:D

fotonich - smyckedesigner

gud så häftigt :)

Johan

Det ser jävligt coolt ut !

Sandra & Johanna

Vi skulle så skukt gärna vilja åka dit! Älskar HP och det skulle vara en sådan uppöevelse!

Felicia

Var hittar du alla sånna här typ "nyheter" som du bloggar om? :D

| B E A U T Y F R O M T H E I N S I D E |

Skulle vara kul att åka dit.

Är ett stort fan av Harry Potter-böckerna ;)

g00de@bdb

Jag var där under sommaren! Det var helt fantastiskt! Inne i hogwarts så finns det en attraktion som är lite som en blandning mellan en simulator och en berg och dalbana, det var hur grymt som helst! :D

girlzilla

härliga bilder!

Michan

Lätt att jag ska åka dit.

Emma

lätt att jag ska åka dit, det är ju som en dröm! shit vad coolt! fin blogg du hade btw :)

Simon

Själv var man exakt där i sommras! ;) Kan säga att köerna är enooooooooooorma.

jennys musikhörna

coolt:D vill oxå dit

Cissi

Jag har inte sett filmerna eller läst böckerna men stället ser jätte häftigt ut ändå :)

Thina - Gott weiß ich will kein Engel sein.

Åååååååh....!!! Dit vill jag åka!! Jag fullkomligt ÄLSKAR Harry Potter! :D

Livia

Coolt, ja varför ska alla sådan ställen ligga i USA?

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback