Djur avlivas i gaskammare


(KLICKA PÅ MINIATYRBILDERNA FÖR ATT SE I STÖRRE FORMAT)


Det är helt fruktansvärt hur dåligt vi människor behandlar andra varelser, både människor och djur.
Varje dag får man se sådana hjärtskärande rubriker i tidningarna.. tar det aldrig slut?

I Japan så sker det massavlivning av djur som avlivas i en såkallad "drömlåda" men som med andra ord vanligtvis kallas för gaskammare. Och avlivningen går till som så att "drömlådorna" fylls med hundar/katter som sedan fylls med koldioxid.  När den dödliga gasen långsamt fyller lådan tar det tio minuter innan skallen övergår till ett tyst gnällande. Och det tar ytterligare tjugo minuter innan ryckningarna slutar och de små kropparna till slut är stilla.

Det är över 200 000 djur, varje år,
 i Japan som går detta hemska öde till mötes. Och allt detta på grund av att människor skaffar djur utan att tänka innan, bara för att ha! Dom är söta och underbara som valpar/kattungar men när dom vuxit upp är det inte lika roligt längre och då slängs dom ut som dom vore sopor! Det är då regeringen ingriper och för alla hemlösa djur till avlivning.

Och sättet detta görs på är HELT LAGLIGT där, jag har absolut ingen j*vla förståelse för hur det kan vara det!
30 minuter av lidande!? Vad hände med djurens rättigheter? Det finns dock en välgörenhetsorganisation vid namn Lifeboat som är emot detta och har lyckats rädda 8000 katter från kammaren. Det är självklart inte så mycket, men det är en bit på vägen. GO LIFEBOAT. Jag blir så j*vla upprörd av sånt här.. det gör så ont i hjärtat när man inte kan göra något för att hjälpa.

UPDATE: För det första, vem fan säger att jag endast sitter och tycker synd om hundar och katter? Jag tycker synd om exakt ALLA djur som blir fel behandlade, allt från kackerlacka till ko!! Ni (DU) har fan ingen jävla rätt att anklaga mig för något ni (DU) inte ens vet någonting om, jag uppmärksammar en sak i taget och just idag råkade det handla om katter och hundar. Och sedan komma med att JAG smaskar i mig en hamburgare efteråt utan att tänka på vad kossan gått igenom? Ursäkta mig??? Du har ingen aning om vad jag vet, känner eller tycker om slaktproduktionen.. så tänk lite nästa gång innan du kommer med några idiotiska antydningar!!!

Ursäkta mitt språk och humör men jag blir ganska irriterad på folk som antyder saker som dom inte vet någonting om!
Att kommentera negativa saker anonymt är även en sak jag stör mig rejält på. Om du inte kan stå för dina åsikter, kommentera inte då!






Amanda

fyfan va hemskt! :( <3

Emma

hemsk..

FANNY [FOTO & VARDAG]

Usch, vad hemskt!

Undrar hur dessa människor som gör sådant här, kan leva med det på samvetet..

Det är bara sjukt, hur respektlösa vissa människor är! :(

jenlen

så hemskt kunde inte ens läsa eller se det usch :/

william

men gud vad hemskit:O vem skulle kunna något sånt! se donm i ögononen:3

olivia

De är hemsk.

♥ M A L I N ♥

Usch! Så jävla hemskt. :'@

Sedaa

Vad vill man av djuren, dem har inte gjort människorna något... HEMSKT fyfan!!

olivia

sv: tacos är sjukt gott!



ååh detta inlägget var hemskt.. jag är själv vegetarian och hade nyligen ett föredrag i skolan om djurplågeri och sånt där.. tragiskt.. :/

DR

- fyfan vad hemskt :(!

Sania

Usch, vad vidrigt. Jag antar att folk borde börja granska sig själva och hur man själv påverkar detta. Jag menar hur många är det inte som köper smink utan att se hur det är testat? Hur många kollar var köttet kommer ifrån? Det är lätt att skriva om massavlivningar, men jag tror att det är viktigast att kolla på sig själv, och skriva om sig själv också.

snigelpickan

Helt obegripligt.

Sophie

Bra skrivet! Hatar djurplågeri! Var kan man läsa om Lifeboat? Självklart vill man stötta deras arbete!

Kolla in min blogg

otroligt dåligt !!



alla som läser denna kommentar kan väll kika in men även länka mig på eran blogg?

Skulle vara jätte snällt :D

Ida

nej fy fan vad hemskt,, usch.

C

ÅH vad jag blir trött på att det här BARA uppmärksammas för att det är hundar och katter, dvs husdjurs-djur.



VAD är skillnaden mellan hundar och katter som gasas ihjäl och minkar, illrar, kaniner, kossor, grisar, osv?? INGEN. ALLA är djur, lika mycket värda och alla har känslor och en personlighet. Många slaktdjur gasas innan de skjuts, inte för att dö, men som bedövning, korna blir nästan medvetslösa och det är fortfarande fruktansvärt.



Så jävla trött. Ingen rätt att tycka synd om hundarna som gasas ihjäl om du smaskar i dig en hamburgare en stund senare. FYFAN, skäms!!!!!!

Josefin

Men usch! Hunden som är på stora bilden, de är så otroligt söta!

Anonym

FY vad hemskt!

Julia

Det där är så vidrigt

Graphite

Hur kan man ens komma på den avskyvärda iden till något som detta? Alla tyckte det var hemskt så som hitler gjorde man kan de inte fatta att vi gör precis somma sak nu?

Dika

Fan va hemskt! :(

Jag mår dåligt av att läsa det här.

Ellinor

Aw fint skrivet jag är också en djurvän o de är så hemskt så ibland kan jag tillomed gråta av såna spalter texter med mera.

Matte

Så skall man göra åxå enligt svesnka länsstyrelsen, jobbar på djuraffär och vi har en låda som fylls med "kolsyra" koldioxid vilket gör att djuren kvävs till döds.

Linda Lövgren

fy fan vad hemskt, usch. Skulle kunna sparka ihjäl människorna som gör det där! idioter, dom ska dö!

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback