Att ha smink på gymmet..

Jag tycker inte att det spelar någon roll om tjejer har på sig smink eller inte när dom är och gymmar, det är ju upp till var och en. Själv så använder jag smink dagligen och jag tvättar inte bort det bara för att jag ska gymma. Det handlar inte om att jag vill vara snygg, jag är inte där för att synas. Jag råkar bara vara väldigt obekväm med att visa mig utan smink.
 
Och jag vet att det inte är bra för hyn att ha smink på sig när man svettas så pass mycket, men liksom vad stör det er? Ni som går till gymmet utan smink.. GOOD FOR YOU. Sköt erat och sluta bry er i alla andra. Är det verkligen värt att stå och bli irriterad på hur någon annan ser ut? Bara löjligt.
 





sandrafagerberg - Dont worry, be happy

Håller med dig, varför ska andra bry sig om hur man ser ut ? Jag ska börja gymma snart och inte bryr jag mig väl om någon står o gymmar med smink liksom, och inte heller bryr jag mig om jag skulle ha smink o gymma, dock så kommer jag inte ha smink när jag gymmar, men för det betyder de inte att jag ser ner på såna som har smink :) det spelar ingen roll man ska göra de man trivs bäst i :)

Mikaela

så sant :-)!

Emelie Hellström

Tack så mycket, vad roligt att höra! :) Mycket fint i vad du säger! Det finns ju även dom som får bättre självförtroende och självkänsla av att bära smink på gymmet, för att det ger en extra kick! :) kram!!

mathilda

Onödigt med smink på gymet anser jag ;)
Tack så mkt !

bella

Jag håller med, jag har också kvar mitt smink när jag gymmar.

Eriica

Bra skrivit! :)

KAJSA ~ häst,mode och vardag

Bra inlägg, håller med!

SV : Ja, det gör han :D

elin stridh

Sv: ja men verkligen :)

Alltså jag sminkar mig inte för att gå dig men har jag smink innan orkar jag inte ta bort det :)

A

Bryr sig verkligen folk om man har smink eller inte?
Skit i det. Kram till dig!

Nelly

Håller helt med dej! Har själv smink på gymmet, ser ingen anledning till att ta bort det bara för att man ska dit xD

Sofia

Jag bryr mig inte ett dugg, dock tror jag att det är skönare att slippa att det kletar/rinner när man svettas :)

▲ Lina | fotoblogg ▲

Jag håller med dig! Man får ha precis som man vill, varför ska andra bry sig? :)


Får man vara fräck & fråga om du skulle kunna rösta på mig i en tävling? Det skulle betyda jättemycket för mig, du behöver inte, men som sagt, det skulle vara väldigt snällt. Om du röstar på mig så kan jag länka till dig i ett inlägg om jag vinner. Jag är bidrag nummer 7 & man röstar här: http://vasses.webblogg.se/2013/february/rosta-rosta-rosta.html#comment <3

Svar: Jag skulle rösta på dig men jag har tyvärr redan röstat på någon annans bild :/ Sorry!
Rebeckham

Areyanna

Hej! Håller helt med dig, jag gör likadnat, jag spacklar mig däremot inte innan träningen mer än lite läppglans möjligen. Jag är där för att träna å svettas=) På väg å köra ett hårt pass redan nu=) Ha en fortsatt fin fredag kväll! kram

Amanda - vardag,foton,inspiration,inredning, outfit,tips,quotes,videoblogg!

bra inlägg,jag bryr mig inte heller om folk har smink eller inte :) Det är ju upp till en själv om man har eller inte smink på sig och förstår inte att folk måste lägga sig i och kommentera negativt så ditt inlägg är jättebra! :)

sv: åh tack :D

amanda

jag orkar inte heller tvätta bort sminket bara för att jag ska träna :P

Josefine

Håller med! Dock så använder inte jag smink på gymmet. Eller alltså har jag smink så tvättar jag inte bort det. Har jag inte smink så sminkar jag mig inte för att gymma, haha! Så gör jag :D

Emma Söderberg

Jag håller med.. man är väl på gymmet för att träna inte för att visa upp sig. Så onödigt.
Fin blogg du har :) Klickade hit efter du lämnat kommentar på min blogg. Jag gör gärna länkbyte om du är intresserad

Malin S. Carlsson

Ja, samma här.. Även om det vore bäst för huden så tvättar jag knappast av dagens smink innan jag går till gymmet.. ッ

Hanna

I sanning tramsigt att lägga sig i hur andra ser ut. Om alla skötte sitt och snackade mindre skit om hur andra sköter sina liv hade jorden varit betydligt trevligare. :)

Sandra G - Vardagsliv & väntan på bebis

Klart man ska få ha smink om man känner för det! När jag tränade brukade jag alltid göra det på eftermiddagarna/kvällarna och då har man ju haft smink på sig under dagen. Orkade inte direkt ställa mig och tvätta av det innan :)

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Sant. Jag sminkar mig istället nästan aldrig. Tycker jag duger utan. Men ibland får jag för mig att sätta på mig lite spackel ;-)

J O Y ▲

Det är ju klart att man får gymma i smink om man vill det, förstår inte riktigt varför folk ens lägger ner tid på att bry sig vem som har smink på sig på gymmet eller inte!
Själv gymmar jag aldrig i smink för det känns alltid som om allt bara ska rinna och kladda, men bryr mig inte alls om någon gymmar med smink då det inte är min ensak. :D

ida munther

sv; eller hur
jag tycker inte att det är fel om man har varit sminkad hela dagen med tanke på att jag själv helst har mascara när jag gymmar, men det var två tjejer häromdagen i min ålder ( 15) som stod och hade i hårspray och sminkade sig med foundation, puder och läppglans innan dem skulle träna, till vilken nytta liksom? Sen hade dem ju två bh:ar var på sig, lite pinsamt liksom :)

Matilda Wikblom

gymmar också i smink, far oftast efter skolan på gym så då har jag ju smink, spelar egentligen ingen roll eftersom jag alltid blir röd som en tomat hehe :)

anna

Bra inlägg! Alla gör som de självavill :)

Ida ♥♥

Jag håller med dig!

Sv: Åh tack snälla hihi! :')

EbbaBloggen

Jag tar aldrig av mitt smink bara för jag ska träna, men sminkar mig aldrig heller om jag "bara" ska till gymmet. Tycker inte det spelar nån större roll, man ser ju inte så fräsch ut i vilket fall som helst efter gympasset om man har tagit i som man ska ;)

Sandra - Med en fästman på Kumla

Håller med! Jag tar inte heller bort sminket om jag redan har det på men åker jag direkt hemifrån sminkar jag mig inte.. Enda gången jag faktiskt stört mig lite, eller inte stört mig bara skrattat åt var när några tjejer stod i omklädningsrummet och sminkade sig INNAN de gick in på gymmet.. Varför sminka sig innan träning när man redan är där? hahah.

Othilia Li

Söt blogg!

IDA - Skönhetsbloggen ♥

För min egen del så brukar jag inte ha smink. Tycker det känns så "fettigt" och äckligt efteråt :p

sv. Ja verkligen. Lyxigt :)

Anonym

jag brukar själv ha på lite mascara så att man inte ser allt för sliten ut så why not!? men sen behöver man kanske inte komma fest sminkad :P
men vissa går ju och tränar efter jobbet och på jobbet har man kanske haft smink liksom :)

Katarina

Jag har inte tid att sminka av mig, så jag kör med smink jag med. Skulle kunna gå dit utan också, men det är så naturligt för mig att sminka mig.
Man ska inte lyssna så mycket på vad folk tycker ;)

Lifeaslina.webblogg.se

Jag tycker inte att det spelar någon roll om man har smink på gymmet det är upp till var och en. Jag brukar ha det eftersom det är onödigt att tvätta bort det när man ändå har det på sig.
Btw fin blogg! :D

Jenny

så sant, man väljer sig om man vill ha smink på gymmet eller inte! inget andra borde bestämma :)

Micke

Jag sminkar mig aldrig innan jag går på gymmet.
;-)
På gymmet blir ju alla ändå svettiga och högröda i ansiktet, så vad spelar det för roll om töserna är sminkade eller ej? Känns som det är upp till var och en att själv bestämma. Men så finns det ju alltid de som anser att alla ska tycka som de tycker.

liana

Tack för din åsikt! :D
Läste ditt inlägg här ovanför.Om man inte känner sig bekväm så är det ju liksom svårt & trivas i sitvationen! Känner man sig där i mot bekväm så blir allt så mycket lättare liksom! :)
Kramar!

Sanna Isidorsson

Så sant, alltid sitt egna val! :)

simone

fett bra inlägg! håller med dig i allt du skriver, för jag är likadan när jag väl går till gymmet. jag kan verkligen inte gå ut utan smink längre, känner mig så naken :(

sv: ja, ellerhur! :)

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Nej det är väl upp till var och en hur de vill göra. Haha men alltid är det någon som ska störa sig och sådär.

fanny - inspiration

Riktigt bra skrivet, håller med dej helt!

Linda

rigtigt bra inlägg jag håller med dig

Carolina - Beridare på stall Assla

Jag är nog lite 50/50 när jag väl gymmar/motionerar hemma. Smink döljer flåset lite så ;)

Behöver bara fråga en snabb designfråga. Kan du se våra menybilder och så?

ebba

bra skrivet :)
där jag gymmar ser man ofta folk som tränar med smink , spelar ju ingen roll hur man ser ut när man tränar. Det är ju som sagt upp till sig själv :)

Malin

bra inlägg.. tycker dock att det är dåligt när tjejer sminkar sig på morgonen BARA för att de ska på gymmet men såklart ska man träna efter skola/jobb så har man ju oftast smink på sig :) tack visst var det!

Maolion

Bra att du skriver vad du tycker ;D

viktoria

jag tycker man ska ha det om man vill o inte ha smink om man känner för det :)

Liborius

jag har inte smink^^

Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Instämmer helt och fullt! :)


SV: Åh tack! :)

Sofia

Jag hade gärna haft smink på gymmet, man känner ju sig snyggare. Mitt problem är att så fort jag börjar svettas så rinner det i hela ansiktet och då anser jag att jag är snyggare helt utan än med mascaran rinnande. haha.

anna

åh tackar :)!

bra inlägg, ja förstår hur du menar men ja förstår inte sådana som ä översminkade på gymmet då börjar ja undra :)

Michaila - träning, hälsa & studentliv

Håller med om att alla får göra som dem vill, brukar inte heller ha tid att tvätta bort sminket ibland, men det stör mig mest när det blir svart under ögonen och så, blir bara jobbigt :P sen kan jag tycka att det är lite sådär att sminka sig för att gå till gymmet dock :) så i det långa hela så anser jag nog att utan smink på gymmet är bäst :)

Enander

Har nog lite delade meningar där, jag tvättar inte heller bort smink när jag ska gå och träna men kan däremot känna att det är grymt onödigt att sminka sig för att gå och träna, fattar du va jag menar.. Har tex sett tjejer som kommer hårdsminkade till en fotbollscup kl 7 på morgonen och då tänker man lite, hmm hur tänkte du nu? Men samtidigt är det deras problem.. personligen hatar jag att träna i smink, rinner ju bara =P Men alla är vi olika! Ha en fin kväll !

Emma Mattsson

åh fyfan vilket bra inlägg!!!
håller med dig till tusen! :)

Angus

Håller med dig, upp till var och en och jag ser inte ens varför folk skulle bry sig, men det gör de uppenbarligen.! :)

Sally

Sv: Taack!

Mycket bra inlägg! Man får välja själv helt enkelt :)

Jessica Högberg

Nä, alla kan väl få vara som dom vill!! Jag vill vara utan, men det är jag nästan alltid...
Vilket gulligt hjärtans kort!!
Kryssen var toppen=)

Jessica

Jag brukar inte ha smink på gymmet eftersom jag sällan sminkar mig, men när jag gör det så orkar jag inte tvätta bort det bara för jag ska till gymmet ^^

Emma

Fin blogg haft en bra vecka? :)

Carro - en emo/scene bloggerska

Håller fullständigt med dig! Kramisar Carro

Emma

fin blogg!

emma

bra skrivet!!!!! det är upp till var och en och sen ska man skita i hur andra ser ut! :D jag orkar inte tvätta bort sminket när jag tränar även fast jag gör det hemma. men det är ju lathet. har inte ens tänkt på att det kanske inte är bra för huden :S

sv. ja de var hima fina :D så sött av honom :D

Maja Sundqvist

Håller med dig, lixom orka bry sig om alla andra haha.
- tack fina du!

Tove

Man får väl välja själv tycker jag, men jag tar iallafall bort det eftersom min hy redan är så pass torr och inte mår bra utav det! kram

Anna

Så sant det där! Jag själv är inne i en period då jag drar på ett lager mascara och sedan är jag färdig för skolan! Dock så har jag helt okej hud just nu :) ska vi köra ett länkbyte? :)

Isabelle

åh. kan inte låta bli att fråga. vart kommer era förlovningsringar från? :) (har dock inget med inlägget att göra )

Matilda Johansson

Svar: Ja!

När jag ska träna och har smink på mig tvättar jag inte bort det men har jag inte smink på mig så sminkar ajg mig inte innan eller någon gång men ja tror att du fattar :)

linda

Har också svårt att gå utan smink. Även om det kan verka löjligt egentligen!

Lotta

Sv: Jaa, det var jättegott :)

och jag har inga problem med att visa mig utan smink, dock skulle jag ju aldrig ta mig tid till att tvätta bort det bara för att jag ska gymma i en timme? Då kan man väl lika bra gå dit i sminket och tvätta av det efteråt när man ändå ska duscha liksom :)

anniepiie

äsch, man är väll inte där för att kolla in andra heller! :P haha SÅ att folk har smink gör väll inget! :)

sandra

Jag håller med dig, det är upp till var en om man vill ha smink på sig när man tränar eller inte. Jag personligen har inte smink på mig men det är ju för att jag knappt sminkar mig normalt :)

Nathalie A.A. Yrvenstam

det hoppas jag med!

hrm.. smink på gymet.. det är en skillnad om man har lite mascara och så innan man kommer, men över spacklad och sånt tycker jag är sjukt meningslöst!

Åsa L

Ja, det är ju inte så att man sminkar sig för att gå till gym men jag tvättar ju heller inte av mig sminket för att gymma om jag kommer dit med det.

Q

Så länge man tvättar bort det innan läggdags så är det lugnt! ;)

kajsa

Jag tycker inte att det spelar någon roll om man har smink på gymmet eller inte! Nackdelen kan ju vara att sminket "svettas bort", och sen att det blir kladdigt. Men det är upp till var och en om dom vill ha det eller inte, jag har det själv ibland :)

Cassandra

Håller med dig, jag skulle aldrig tvätta bort dagens smink för att gå till gymmet men jag skulle heller aldrig sminka mig för att gå till gymmet heller. Finns vissa dagar jag inte sminkar mig och då blir det sminklöst på gymmet också ;)

SOFIE

Håller fullkommligt med fast jkag lagt gymmandet på hyllan nu hahahhaa får se efter förlossningen hur mycket gymmande som behövs

sannas rum

Jag tycker man får göra som man vill ! Ibland sminkar jag mig innan gymmet om jag verkligen känner mig ful, för att JAG tror att JAG presterar bättre när jag är snygg . Nu tror jag dock inte det längre, det var mer när jag var yngre, men skulle aldrig, som ovan skriver, tvätta bort mitt smink för att jag är på gymmet . Går ofta dit efter jobbet, makes no sense att ta bort det då liksom, ska ju ändå duscha efteråt ?

Olympia Thurfjell

Vilken härlig och läsvärd blogg.
Kika gärna in hos mig. :)

Wysteriia

Jag har nästan alltid en bas när jag tränar iaf, mest för att jag inte vill se hur jäkla trött o sliten jag ser ut i alla speglar..haha! inte så peppande ;)

ANNA-SARA

Jag är likadan!

angelica

Bryr mig inte heller om folk har smink eller ej, jag brukar ha det då jag gymmar på kvällarna för jag har haft det på dagen i skolan osv, men om jag gymmar typ på morgonen om jag är ledig eller så, då står jag inte och sminkar mig bara för att gå till gymmet typ!

Sv: hih jaa och sköna är de också :)

Elaine

Håller med dig! Jag orkar inte hellrr tvätta bort sminket innan träning..

Jennysen

Självklart är det upp till var och en. Jag sminkar mig inte om jag kommer direkt hemifrån, men kommer jag från jobbet är jag ju sminkad t.ex.

Det jag däremot kan "störa" mig på är de som ställer sig och bättrar på sminket innan träning, och det är inte personer som är obekväma utan smink skulle jag tro.
Många av dessa kommer också tillbaks till omklädningsrummet efter "träningspasset" med perfekt smink, då undrar man ju om de ens tränat liksom... Hihi. Men som sagt, finns värre problem i världen! ;)

Sv: Tack så mycket! :D Han gör sig ganska bra på bild! ;)

Helen

Känner samma som dig, men då ja ofta tränar direkt efter jobbet så blir det ju med smink. Men ja skulle ju aldrig sminka mig för att gå till gymmet :P

Karin O

Samma här:) Tvättar inte bort det, men om jag ska dit direkt på morgonen så drar jag nog på mig lite eyeliner och mascara - jag gillar att känna mig lite tjusigare vad jag än gör:)

JOSEFINE ANDERSSON

Spelar väl ingen jäkla roll om man är sminkad eller inte på gymmet haha! Har man vart i skolan har man oftast smink på sig, har man inte är det skönare att gå utan tycker jag, spelar inte så jäkla stor roll hihi :D

sv: tack så himlans hihi!
PUSS

Emilia

Same here! Spelar ju ingen som helst roll ju :)
Och javisst eller hur. Så himelens gott äre! KRAM

Victoria

Detta med att ha smink eller inte på gymet tycker jag verkligen är upp till var & en att bestämma. Jobbar själv på gym så ser att vissa är inte alls sminkade mednans vissa har mer eller mindre smink på sig.

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback