Django Unchained

 
Jag har väldigt svårt för Quentin Tarantino (regissören av filmen), hans överdrivna splatter filmer. Dom känns helst enkelt bara äckliga och väldigt B. Men det var någonting med Django Unchained som fick mig att hålla intresset uppe under hela filmen, kanske var det för att det hade en handling som till större del var verklighetstroget. Jag menar, den handlar om slaveri.. Det är hemskt, men sant. Och det är ju sånt vi människor fastnar för. Eller?
 
Men den var riktigt bra faktiskt.. Så jag har inte så mycket mer att säga. Om ni inte sett den så tycker jag ni ska den.
 
 





Annie :)

har funderat på att se den men har aldrig orkat.. :)

Camilla ♥ Gravid

Hatar splatterfilmer men tyckte denna var riktigt bra :D Såg den till och med på bio :D

Sara Ekman

Bra tips :)

emelie

vilken fin profilbild du har på dig & din hund. Vad är det för ras? :)

Svar: Aww vad snällt sagt :), hon är en Shiba Inu
Rebeckham

patriciac.blogg.se

Jag gillade den där filmen också. Kanske blev det lite väl överdrivet mycket "slatter" i slutet, men ja på det stora hela så gillade jag den

linah brown

den ägde ju O:

snie.blogg.se

tack:)

tyckte den va bra men lite väl lång!

Liborius

håller med, den får 4/5 av mig också:)

Ellinor

Visst är den bra!

sv: Det var det! :D

kaffehörnan

Ja mycket tragiskt

Sarah

Va kul me ett filmtips :)
Men tror inte att de e en film för mej :)

Lina Tsutsumi

Jag har hört att Django ska vara riktigt bra! Är lite sugen på att se den faktiskt. Jag är heller inget fan av Quentin Tarantinos filmer, men det r ju hans grej - för mycket våld och splatter. Kill Bill tex är ju egentligen sjukt bra och är ju gjord som en manga serie, det är ju därför den är så blodig (;

sannas rum

Åh den vill jag med se :)

Hanna W ♥

jag tyckte filmen var helt okej! :)

Johanna Burvall

verkar bra!

Jessica

den verkar bra :D

Aili

Den filmen verkar bra! :)

ERIKA ENROTH

Många säger den är bra. Dock tror ja inte det är en film i min smak ;)

Tack så mkt! =)
kram

Malin

det var det verkligen.. älskar den där filmen, helt klart 5/5 :D

Sandra - Med en fästman på Kumla

Hmm sitter och funderar på om jag sett den eller inte :P hehe.. Känner igen den :)

∞Ellen

Sjukt fin blogg!

sandrafagerberg - Dont worry, be happy

jag började se den där filmen men somnade så ska se klart den någon dag :)
hoppas du haft en bra dag :)

Maolion

:O:O:O:O Gillar du inte Quentin Tarantino ?? Det är en av mina absoluta favoritregissörer! Hans sätt att blanda det seriösa och farliga med humor som gör filmerna lättsamma men ändå så otroligt brutala och helt underbara :D
Haha^^

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Tack för tipset, visste inte om en filmen.

--------

Har en tävling uppe i bloggen nu: http://lottizdays.blogg.se/2013/february/tavling-vinn-en-hotellovernattning.html

linnea

ja han har lite för mkt splatter! men tkr filmen var intressant :)

linda

Vill också se den pga innehållet. Får väl bli hyrfilm gissar jag! Hoppas den kommer u snabbt.

Wysteriia

Har tänkt se den men det har inte hunnit bli av ännu! :)

inthearena.blogg.se

håller med, den var bra! :)

Maria

Hört fler som gillar denna filmen!! Får kanske se den .. Gillar att gå på bio!
Quentin Tarantino brukar ha lite speciella filmer blandar både humor och våld sådär lite märkligt att det blir intressant ..

❤ W I L M A S A B I N A ❤

Riktigt fin blogg! :)

Christine&Paris

Jag har också svårt för det där överdrivet våldsamma i hans filmer, men några av dem är ändå bra. Du borde se True Romance. Det är inte han som regisserat den men han skrev manuset. Den är också ganska blodig och våldsam men jag gillar historien i filmen och karaktärerna. Den är typ 20 år gammal men jag älskar den fortfarande. Roligt dessutom att Brad Pitt är med på ett hörn ;)

AnnBro art

sv: Tack! :)

Har tänkt kolla på den här filmen, men det har inte blivit av ännu. Den verkar bra så jag får ta tag i det nu! :)

Malin

Den måste jag ju se :)

Hannah Pihl {foto och vardag}

Bra tips♥
Svar: Tack så mycket!!!!

Emelie -Tävling på bloggen-

har vart jätte sugen på att gå och kolla på den!

NINNIE

Bra tips!;) Jag håller helt och hållet med dig angående Tarantino!

Aili

Kul med filmtips! :)

Josephine

Är riktigt sugen på att se den :)

Stephanie Ampel

leo är så snygg i den filmen!!!!!!

moa

Hag tyckte den var fantastiskt bra! Jag hade gett den 5 av 5! ;)

Fani

tycker django var riktigt jäkla bra! håller med dej om att man verkligen höll intresset hela filmen :) riktigt bra skådisinsatser också!

Vanessa

Åh, jag älskade den här filmen! Den bästa jag sett på länge! :)

Olivia

Ah, nice, kanske man ska ta och se då

Svar; Tack så väldans, vad glad jag blir :D

Elle

rekommenderar alla som inte sett den att se den! av mig får den 5/5! satt helt fastklistrad och märkte inte av dom nästan 3 timmarna filmen va :D Älskar den!

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback