FishEye för smartphones!

Har upptäckt en ganska cool sak, jag är ju väldigt intresserad av att skaffa mig ett fisheye objekt till min systemkamera. Men dom kostar ju så fruktansvärt mycket. Fast det hindrar mig ju inte från att kolla runt på nätet efter objektiv! Till saken.. Det finns tydligen fisheye miniatyrobjektiv till iphone/smartphone,/digitalkameror till ett helt acceptabelt pris!
 
Fisheye objektet till mobiltelefoner finns att köpa på mrgizmo.se och även på tradera!
 
 
Dock vet jag inte exakt hur bra resultat objektivet ger, men det är ändå en shysst grej. Gillar fisheye just för att man får med så mycket på fotot som man vanligtvis inte får med när man fotar med ett vanligt objektiv, och denna till mobiltelefonerna har ett brännviddsvärde som gör att du får med hela 180 grader av det man fotar på bild. Ni kan se exempel på bilen nedan:
 





Hanna Karlsson

Vilken bra grej!

Liborius

jag har fish eye inställning på min kamera redan:)

Ebba Molin

Åh, ett sånt fish eye skulle man ha! Häftigt!

Nelly

Vilken kul grej! ^^
sv. Tackar :D

Alice

Vad coolt!

iamfrida

Fisheye, är astufft ju!

Sanna

Kul!

anniepiie

wow, får nog kika in på dendär länken! :D

Y A S M I N E

RE: Ja visst är dom!

Åh, en sån där har jag kollat på till min iPhone!

ELIN

åh vad fint det blir!

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback